De eerste paar dagen - Reisverslag uit Borre, Denemarken van Dory Peeters - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Borre, Denemarken van Dory Peeters - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: DoryPeeters

Blijf op de hoogte en volg Dory

12 Juni 2012 | Denemarken, Borre

Hoi iedereen!

Ik ben nu een dag in Denemarken en ik vind het nu al erg leuk!
De dag begon gisteren echter niet zo goed. Ik wou rond 05:00 uur aanrijden, maar aangezien ik om 02:00 pas eindelijk sliep, heb ik de wekker toch maar weer op 05:00 gezet. Ik ben uiteindelijk om half 7 aangereden. Natuurlijk was ik hartstikke moe en pas na ong. 2,5 uur rijden kwam ik een beetje over die moeheid heen. In die tussentijd was ik al 2 x gestopt. Natuurlijk sloeg die moeheid ook weer toe rond het middaguur, maar dat was te verwachten ;)
Om half 5 kwam ik aan in het B&B waar wij verblijven. De sfeer was eigenlijk meteen goed. We gingen allemaal met enthousiasme de week tegemoet. ’s Avonds eerst wat verder kennis gemaakt en lekker samen gegeten en verder doorgesproken hoe de week er een beetje uit kan gaan zien en wat we vandaag dus gingen doen.
Vandaag zijn we naar het strand geweest met hoge krijtrotsen ertegenaan, met een kiezelstrandje. Het was er prachtig. We moesten er d.m.v. een trap komen van 300 treden (!). Maar het was echt zeker de moeite waard!
Iedereen had een lunchpakketje meegenomen en we zijn lekker de hele dag op het strand geweest. Het was de eerste dag en de meesten, zoals ook ik, hadden nog niet zo heel veel ervaring met de camera’s. Dus we moesten nog veel leren. Onze begeleider Arthur (Art) van Riet (die zelf trouwens echt superfoto’s maakt, zie google afbeeldingen) heeft ons hierin goed begeleid. Aan het einde van de dag kreeg ik steeds meer het idee hoe het met sommige instellingen werkt, zoals diafragma en sluitertijden. Maar alleen op de momenten dat ik aan het knippen was. Want als ik het zo zou moeten zeggen, pfff haha. Maar goed, sommige foto’s zijn redelijk uit de bus gekomen ;)
Na een heerlijke avondmaaltijd zijn we ’s avonds nog met z’n allen naar de jachthaven geweest, waar we ook mooie plaatjes hebben kunnen schieten :D

Het is inmiddels dinsdag 18:00 uur.
Vandaag zijn we naar een erg mooi park geweest. Met water, verschillende bomen, huizen, glooiende heuveltjes (die hebben ze hier zowiezo al veel in dit gebied, erg mooi!), verschillende (water)planten en insecten zoals juffertjes, kevers, libellen etc. etc. Hier heb ik voor het eerst kennis gemaakt met macro-fotografie. Ik mocht de lens van Art lenen en een andere deelnemer is hier een expert in, dus liet ze me zien hoe ik die lens moest gebruiken en waar ik op moest letten. Het is veel oefenen geblazen, want het is best moeilijk, maar erg leuk om te doen!
Zodalijk na de maaltijd gaan we nog ff naar een ander strandje toe, om o.a. de zonsondergang te zien en vast te leggen ;)

Dit was alvast een opsomming van de eerste 2 dagen. Foto’s komen zsm ;)

  • 13 Juni 2012 - 19:26

    Anny Hendrix:

    hoi Dory ,

    lukt het met fotografenWij kijken voetballen shit 2-0 voor duitsland geniet nog maar van je vrije dagen .
    tot volgende week

    groetjes vanuit Ysselsteyn

  • 14 Juni 2012 - 18:08

    Dory Peeters:

    Ha Anny,

    Bedankt voor je berichtje :)

    Ja, balen he dat NL weer eens heeft verloren? Maar wie weet, komen ze ineens toch terug (moeten ze wel heel veel geluk hebben haha).

    Ik heb echt heel veel geleerd de afgelopen dagen met fotograferen, maar ik kan ook nog heeeeeel veeeeeel leren haha.

    Tot volgende week!

    Groetjes vanuit Borre, Denemarken :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dory

Ik ben al in verschillende landen geweest (ze staan niet allemaal hier op :p ). Hopelijk mag ik er nog veel bezoeken in de toekomst :D

Actief sinds 12 April 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 12038

Voorgaande reizen:

08 Februari 2013 - 17 Februari 2013

Fotoreis IJsland februari 2013

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Canada!! Rondreis door het oosten en westen

10 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Fotoreis Denemarken

16 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Griekenland 2011

13 Juli 2007 - 28 Juli 2007

Rondreis Sri Lanka 2007

01 Augustus 2006 - 31 Oktober 2006

Noorwegen 2006

Landen bezocht: